Waarom is het salaris dat ik op mijn bankrekening gestort krijg lager dan wat ik zelf berekend heb?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het uitbetaalde salaris lager is dan je eigen berekening. Controleer als eerste je eigen berekening.

  • Kloppen alle gewerkte uren?
    Kijk niet alleen of het totaal aantal uren, reistijd, toeslagen en wachttijd klopt maar kijk ook of de data binnen de betaalperiode vallen. Uren op data voor de huidige betaalperiode heb je vorige betaalmoment al ontvangen. Uren op data na de huidige betaalperiode worden pas in de volgende betaalperiode uitbetaald.
  • Heb je alle declaraties op tijd ingediend?
    Is je declaratie ’te laat’ ingediend, dan kan deze niet op tijd voor de verloning verwerkt worden. Je ontvangt het bedrag dan de eerst volgende keer dat we voor jou een salarisstrook moeten aanmaken.

Overzicht van de betaalperiode en deadlines voor het indienen van je declaraties kan je hier vinden.

Loonheffing

Een werkgever houdt altijd loonheffing in. Wanneer DataCount je enige werkgever is, kun je een loonheffingskorting laten toepassen. Hierdoor wordt het salaris minder zwaar belast en draag je minder belasting af. Indien je meerdere werkgevers hebt, kun je zelf kiezen welke werkgever wel en welke werkgever geen loonheffingskorting toe mag passen. Er mag maar één werkgever loonheffingskorting toepassen. Loonheffing een voorbelasting is op je inkomstenbelasting. Afhankelijk van verschillende factoren kan het zo zijn dat er te veel loonheffing afgedragen is, waardoor je geld terug krijgt van de belasting. Wanneer dit het geval is krijg je dit terugbetaald wanneer jij je belastingaangifte doet.

Wil jij je loonheffingskorting wijzigen? Hier kan je vinden hoe je dat kan doen.

Geeft bovenstaande informatie geen verklaring waarom jouw salaris lager is dan verwacht, mogelij is er dan toch onverhoopt een fout gemaakt. Neem in dit geval contact op, zodat we het kunnen herstellen.